Het eerste N model werd in 1966 als N360 geïntroduceerd in Japan. Dit model was voorzien van luchtgekoelde motortechniek, een idee van Soichiro Honda die een groot voorstander was van dit type koeling. Honda paste luchtkoeling als eerste en enige tot op heden toe in de formule 1. Het duurde echter tot begin 1968 voordat het N360 model wereldwijd geëxporteerd werd en in Nederland In het begin was alleen de N360 leverbaar, eind 1968 werd de N360 vergezeld door de N600. In 1969 kwam er ook een N400 op de markt, dit model werd echter alleen in een ‘deluxe’ uitvoering geleverd. Ook kwam er een N600 ‘Hondamatic’ (automaat) in het leveringsprogramma eveneens uitsluitend in de ‘deluxe’ uitvoering.
Vanaf 1970 kwam er een kleine modificatie in de carrosserie betreffende plastic zijroosters achter, schijfremmen voor, nieuwe stoelen en een ander dashboard. Tevens werd de motor voorzien van een ander type carburateur. Alle N600 modellen werden voortaan geleverd als ‘Touring’. Nieuw was de ‘Gtl’ die was uitgerust met een middenconsole en meer luxe.
In 1971 verdwenen de N400 en N600 ‘Hondamatic’ uit het leveringsprogamma en bleven alleen de N360 en N600 over. Deze N600 hield nog maar 36 pk over van de oorspronkelijke 42 pk. De ‘N’ bleef officieel leverbaar tot 1973 en het duurde tot eind 1974 voordat er weer een Honda leverbaar was. Dit werd de Civic.
In Japan is de ‘N’ nog tot 1975 in productie geweest. Deze ‘N’ had een watergekoelde 2-cilinder motor die ook in het type ‘Life’ gebruikt werd en een op de ‘Z’ lijkende voorkant. Totaal zijn er zo’n 1.023.436 N en Z modellen gebouwd met een luchtgekoelde motor en werd geleverd naast het reeds leverbare S800 model.
Deze rode N600 is uit 1971 en had slechts één eigenaar. Originele Nederlandse registratiedocument is nog aanwezig. De auto is in de beginjaren negentig door de eigenaar (Honda dealer) gerestaureerd. De restauratie is nooit helemaal afgemaakt en de auto had daarom 20 jaar niet meer gereden. Nu is hij weer rijklaar. Het interieur is nog in de originele en prima staat. De voor- en achtremcilinders en de hoofdremcilinder zijn gereviseerd, remslangen vervangen, carburateur is gereinigd, benzinepomp en slangen vervangen, voorste wielnaaf links is vervangen, handremkabel vervangen, nieuwe uitlaat gemaakt. Nu kan er weer volop genoten worden van dit leuke autootje met dat typische geluid van de luchtgekoelde 2 cilinder motortje.