De auto is gekocht in 2004. De staat van de auto was redelijk, geen roest, alleen wat schade aan de linkerachterzijde en de deuren waren bij de voorste raamstijlen iets ingescheurd (wat een veel voorkomend probleem was bij een Renault 5). Vervolgens is de auto gespoten waarbij alle ramen, rubbers, deuren, bumpers, spoilers, rokken en voor- en achterklep gedemonteerd zijn. Dit was om te voorkomen dat er ergens maskeerlijnen zichtbaar zouden zijn. Vervolgens is de auto opnieuw opgebouwd met nieuwe lampen en eventuele andere onderdelen die nog verkrijgbaar waren. De velgen zijn gerestaureerd. De voorstoelen en voormatten zijn in originele perfecte staat. De motorbekleding werd vervangen met materiaal van https://lesselliersdudomaine.fr/ Uiteindelijk werd de auto in 2009 technisch voltooid en ging hij de weg op. Vervolgens werd er af en toe mee gereden en in een ruimte zonder licht bewaard om verkleuring te voorkomen. De R5 Turbo2 is verder geheel origineel en heeft de looks van een nieuwe auto.
Technical data
Renault 5 Turbo
|
|
Years |
1980 - 1984
|
Engine |
4 cylinder Turbo in line
|
Displacement |
1.397 cc
|
Bore x Stroke |
76 x 77 mm
|
Max. Power |
160 pk at 6.000 rpm
|
Torque |
221 Nm at 3.250 rpm
|
Top speed |
201 km/h
|
Acceleration 0-100 km/h |
6,9 sec
|
Drive |
rear wheel
|
Gearbox |
5 gears, manuel
|
Weight |
980 kg
|
Wheelbase |
2.427 mm
|
LxWxH |
3.664 x 1.760 x 1.323 mm
|
Beschikbare documenten
-Nederlands kenteken
-Originele garantie- en onderhoudspapieren
-Origineel onderhoudsboekje
-Originele Belgische registratie.