De J9 was in talloze uitvoeringen verkrijgbaar. Bijna elke om- of opbouw was mogelijk. Van minibus, veewagen, winkelwagen, camper, hoogwerker, kipper tot zelfs een mobiel kantoor aan toe. Dat maakte de J9 ook aantrekkelijk voor andere carrosseriebouwers. Zij konden speciale uitvoeringen leveren, met garantie van de fabriek. Men kon een compleet kale “Chassis Cabine” kopen waarop bijzondere om- en opbouw kon worden geplaatst. De Chassis Cabine werd af fabriek geleverd met versterkingen in het metaal, om de auto van de fabriek te vervoeren naar de carrosseriebouwer.
De productieperiode van de J9 is heel lang geweest voor een dergelijke bedrijfsauto. Vanaf de lancering in 1981 is de J9 in Europa nog tot in 1991 leverbaar geweest en in totaal zijn er 245.057 voertuigen van de band gerold. De Turkse fabrikant Karzan heeft de J9 van 1981 tot zelfs 2010 onder licentie geproduceerd.
Deze Peugeot J9 auto transporter is voorzien van een Heuliez opbouw met een elektrische lier. De J9 heeft een maximaal toegestaan totaal gewicht van 3.500 kg en een laadvermogen van 1.500 kg. De Peugeot is van 1989 en geïmporteerd uit Frankrijk naar Nederland in 2022.
In de kleurstelling van het Peugeot Talbot Sport Team ziet deze J9 er geweldig uit en is veel leuker dan een modern autotransporter!
Technical data
Peugeot J9 Heuliez Car Transporter
|
|
Year |
1989
|
Engine |
Petrol 4 cylinder in line
|
Displacement |
1.618 cc
|
Max. Power |
58 pk
|
G.V.W. |
3.500 kg
|
Payload |
1.500 kg
|
Wheelbase |
350 cm
|