De Peugeot 504 Cabriolet is ontworpen en gebouwd door Pininfarina. Het ontwerp is herkenbaar, de 504 Cabriolet vertoont verschillende gelijkenissen met bijvoorbeeld de Fiat 124 Spider en 130 Coupé. De Peugeot's Coupe en Cabriolet werden gebouwd in Turijn, naast de Alfa Romeo Duetto's. De 504 Cabriolet kwam in 1969 voor het eerst op de markt. De introductie vond plaats op de Salon van Geneve, 6 Maanden na de introductie van de 504 sedan. De Coupe en Cabriolet kwamen tegelijkertijd. Technisch waren ze identiek aan de 504 alleen de wielbasis was 15 cm korter. Aanvankelijk alleen met injectie motoren die in de gewone 504 TI ook aanwezig was. Vanaf 1970 kwam de bekende 1.971 cc motor.
Deze prachtige Peugeot 504 Cabriolet komt uit 1970. De 504 werd nieuw geleverd in Nederland op 30 januari 1970. De Peugeot dealer in Wolvega verkocht deze Cabriolet aan een particulier en de auto bleef altijd in Nederland. Na vele jaren met veel plezier ermee te hebben gereden, kocht de schoonzoon van de Peugeot-dealer de auto en in de jaren negentig werd de auto door hem en zijn zoon gerestaureerd.
Nu hij op leeftijd is en vele jaren na de restauratie heeft hij besloten de auto uit de stalling te halen en een nieuw leven te geven. De remmen zijn gecontroleerd, nieuwe olie en filters en nog een aantal andere zaken die het rijden in deze fantastische auto tot een genot maken.
De 2,0 liter injectiemotor loopt fantastisch, de auto schakelt en remt zoals het een Peugeot betaamt. Kortom een prachtige auto, die destijds goed gerestaureerd is en nog geheel in originele staat verkeert. De rode lak in combinatie met het zwarte interieur geeft de auto een elegante, maar toch sportieve uitstraling. De bodem is grondig behandeld tegen roest.